Gastblog Johan Berendsen

woensdag 9 augustus 2017
Image titleIn samenwerking met onze leveranciers willen wij u tweewekelijks een blog van één van hun experts presenteren op onze site om zo samen de kennis te vergroten en een stukje extra informatie over diverse onderwerpen te bieden.

Deze week is Johan Berendsen aan het woord, Sales Director Nederland voor Balterio.


De geboorte van een nieuwe laminaatcollectie

Expert aan het woordDan krijg je opeens een vraag om een blog te schrijven.

Ik ben nogal een gemakkelijke spreker en om dit dan op papier te zetten vond ik, en vind ik nog steeds, een nieuwe uitdaging die ik graag aanga.

Bij Balterio is de relatieve rust wedergekeerd na de introductie van de nieuwe collectie 2017-2019. Er zijn in maart en april ca. 200 personen geweest vanuit Nederland op de productiesite van Balterio te Vielsalm voor de introductie van de nieuwe BALTERIO collectie. Dit ging gepaard met een sportief evenement op de 1ste dag (karting) en de 2de dag een fabrieksbezoek. Tijdens deze bezoeken werden veel vragen gesteld en de meest gestelde vraag was; hoe lang duurt het samenstellen van een nieuwe collectie nou van ontwikkeling totdat dit in de display hangt?

Zoals al velen weten is laminaat een trendgevoelig product, en daarmee kan ik het antwoord ook al geven; het is een continu proces. De product ontwikkeling is nu al bezig met de collectie na 2019! Voor de collectie 2017-2019 hebben wij voor een aantal verschillende invalshoeken gekozen;

  • De collega’s van Product ontwikkeling / product management
  • De collega’s van Sales
  • De collega’s van Marketing

In november 2015 hebben alle 3 bovengenoemde groepen afzonderlijk van elkaar een plan de campagne gemaakt met als doel de collectie nog beter te maken dan deze al was. In februari 2016 zijn alle ideeën van de 3 bovengenoemde groepen aan elkaar gepresenteerd en na afloop hebben wij met elkaar de route bepaald in welke richting wij zouden moeten gaan. Een geluk was dat alle afdelingen op een lijn zaten (en nog steeds zitten 😉) zodat er weinig discussie was hoe de collectie in grote lijnen er uit moest komen te zien. Natuurlijk moest de nieuwe innovatieve ontwikkeling, Digital Printed Laminate, een belangrijk deel uitmaken van deze ontwikkeling.

Digital Printed Laminate

Image titleDe Grande Wide en Narrow (de opvolger van de Grandeur) is een perfect voorbeeld van de mogelijkheden van digitaal geprint laminaat. Het unieke aan Grande is dat de vloer 100% geïnspireerd is op de natuur: dwz dat echte houten vloerdelen als referentie werden gebruikt, deze werden ingescand en digitaal geprint. Op deze manier ontstaat een vloer die 100% uniek is. De lange en brede planken bieden veel mogelijkheden om veel variatie te hebben in de laminaatvloer. Balterio garandeert tot +/- 10m² een unieke laminaatvloer te leveren, dit zijn minimum 25 unieke vloerdelen. Bij een traditionele vervaardigde laminaatvloer zijn er ongeveer 6 tot 8 planken uniek. Dan nog als extra verkoopargument de elegante 4-zijdige vellingkant en als slagroom op de taart, waterbestendigheid, dan wil je toch niets anders meer??

De nieuwe collectie is ook een schitterend voorbeeld van digitaal geprint laminaat. De individualiteit van deze gedurfde collectie is misschien niet voor iedere kamer, maar zeker wel voor een ieder die een keuze durft te maken voor zijn of haar interieur, ook in een hippe modewinkel zou dit zeker niet misstaan!

Met de Grande en Xpressions collecties toont Balterio de (technische) mogelijkheden van digitaal geprint laminaat: van klassieke (eiken) decors tot “out of the box” decors.

Wij wensen jullie veel verkoopplezier met de nieuwe laminaatcollectie van BALTERIO

Eerdere gastblogs:
  • Valérie Gozzo: Entreematten als design
  • Juliane Bettinga: Snel en stevig aan de wand bevestigd
  • Johan Benaets: Productie akoestische ondervloeren
  • Gonçalo Neves: Duurzame design vloeren
  • Irma de Groot: Verfrollen in alle soorten en maten





  • Laden
    Laden